Hallo wrede wereld!

ZonsondergangBeste wie dit leest,

Men zegt wel eens: “Als je op je vijftigste nog altijd niet volwassen bent, dan hoef je het ook niet meer te worden”. Aangezien ik gisteren de mijlpaal van 50 jaar passeerde en ik zo af en toe graag schrijf en gewoon een beetje voor me uit wil mijmeren, heb ik besloten om ook maar eens een blog op te starten. Ik speel graag met taal, overweeg zelfs, nu ik dus officieel een vijftig-plusser ben (of duurt dat nog een jaar?), een HBO opleiding in de richting van communicatie, PR en/of (social) media te gaan volgen, dus dit lijkt me een leuke vingeroefening.

Op al dan niet gezette tijden zal ik dan ook, net als ettelijke duizenden voor mij, gaan experimenteren met dit medium en u onverhoeds in de nek springen met allerlei zaken die mij bezighouden, die mij opvallen of die ik gewoon leuk vind om met u te delen. Over de meest uiteenlopende dingen, van politiek tot sport tot muziek tot wat mij ook maar te binnen wil schieten, al dan niet met een flinke knal. Misschien niet altijd gehinderd door enige kennis van zaken, maar wel altijd oprecht, dat dan weer wel.  En, dat geef ik eerlijk toe, altijd in de hoop dat er iemand op deze wereld is, die het leuk vindt wat ik schrijf. En als iemand bij zichzelf denkt: “Grappig, dit, maar hij zou nog wel hier- of daaraan kunnen sleutelen, schaven, bijpunten, aanscherpen, wassen en/of watergolven”, ik sta open voor suggesties, tactische en technische tips en wat dies meer zij. Het is, naast het van mij afschrijven van zaken die in mijn kop rondhollen, vooral ook de bedoeling mijn schrijfvaardigheid verder te ontwikkelen. Wie weet waar dat ooit nog eens toe leidt…….

Op dit moment speelt er van alles in mijn hoofd, maar ik beperk mij voor nu even tot dit ‘startschot’. Ik kan hier natuurlijk flink uitpakken over wat ik vind van de plannen van het nieuwe kabinet, de zorgen over de zorgpremie, de gluurverhoging, de problemen in de wielersport en ga zo nog maar een tijdje door, over die onderwerpen is de afgelopen tijd al genoeg gezegd en geschreven, dus voor het moment hou ik me op dat front nog heel even gedeisd. Ik kom vanzelf in de lucht als iets mij bezighoudt…. Tot dan!

Evert

5 gedachtes over “Hallo wrede wereld!

  1. Leuk hoor Evert zo,n blog , en volwassen hoef je inderdaad niet meer te worden het ziet er toch niet naar uit dat je nog een grote mensensalaris gaat krijgen . Succes

  2. Mooi Evert, nu valt bij mij het „kwartje”! Je uitgebreide verhalen op MijnVlaardingen vind ik heel goed, heb mij steeds verbaasd over de makkelijk leesbare tekst.
    Ga vooral door op de ingeslagen weg. Succes!

    • Beste Cok (of moet ik Schijnbaarnietig zeggen?),

      Dank voor je lovende woorden. Ik ga zeker door, want ik wil me hierin ontwikkelen. Mijn einddoel: het schrijven van artikelen, die bestemd zijn voor een breed publiek, dus lekker makkelijk te lezen, maar die toch een beetje dieper gaan. Eens zien of mij dat lukt!

      We gaan elkaar ‘zien’!
      Groet!
      Evert

Geef een reactie

